DSpace Hokkaido University of Education
 

Hokkaido University of Education Repository >


Welcome to Hokkaido University of Education Academic Repository!

Hokkaido University of Education Academic Repository and is a good base to collect outgoing education research results that have been spawned in educational and research activities of the university, exposed to the world.click hereplease visit.

Announcement

  • Please provide the means for everyone in the faculty, and enhance our academic repository, so we collect the results of research and education.

Search

 

Communities in DSpace

Choose a community to browse its collections.


010. Journal of Hokkaido University of Education
020. SAPPORO Campus
030. HAKODATE Campus
040. ASAHIKAWA Campus
050. KUSHIRO Campus
060. IWAMIZAWA Campus
070. Graduate School of Education
080. Center・Laboratory
090. Attached Schools
100. Administration Bureau
110. Joint Study

Recent Submissions

北海道教育大学「数学教育プロジェクト」, 算数・数学科「Dデータの活用」指導の充実に向けて : アクティブ・ラーニングによる授業改善に向けた学習指導資料, , , 2019,
, Reading well ―教育大生に贈る本―, , , 2019,
千葉, 胤久, 「特別の教科 道徳」(中学校)における「内容項目」の解説, , , 2017,
, 奥付, 学校臨床心理学研究 : 北海道教育大学大..., 16, 2019,
, 目次, 学校臨床心理学研究 : 北海道教育大学大..., 16, 2019,
菅原, 夏海 ... [et al], 「居場所がない」から「居場所がある」への変容プロセス ― 大学生の居場所に関するエピソードから ―, 学校臨床心理学研究 : 北海道教育大学大..., 16, 2019, 73-88
森, 範行, 子育て支援プロジェクトをエゴグラムで評価する試みⅠ, 学校臨床心理学研究 : 北海道教育大学大..., 16, 2019, 19-25
根岸, 良久 ... [et al], 絵本の読み聞かせと社会情緒的コンピテンスの涵養 ― 幼小接続期におけるALの原初形態に関する教育学的研究 ―, 学校臨床心理学研究 : 北海道教育大学大..., 16, 2019, 37-51
安田, 英広, 曖昧さへの否定的態度が大学生のひきこもり親和性に与える影響, 学校臨床心理学研究 : 北海道教育大学大..., 16, 2019, 89-101
塩見, 啓一, 特別支援教育から見る今後の教育に関する一考察 ― 中央教育審議会特別委員会の審議内容と知的障害教育から考えること ―, 学校臨床心理学研究 : 北海道教育大学大..., 16, 2019, 27-36

 

Copyright © 2008-  HOKKAIDO UNIVERSITY OF EDUCATION - Feedback