DSpace ???jsp.layout.header-default.alt2???
 

Hokkaido University of Education Repository >


Welcome to Hokkaido University of Education Academic Repository!

Hokkaido University of Education Academic Repository and is a good base to collect outgoing education research results that have been spawned in educational and research activities of the university, exposed to the world.click hereplease visit.

Announcement

  • Please provide the means for everyone in the faculty, and enhance our academic repository, so we collect the results of research and education.

Search

 

Communities in DSpace

Choose a community to browse its collections.


010. Journal of Hokkaido University of Education
020. SAPPORO Campus
030. HAKODATE Campus
040. ASAHIKAWA Campus
050. KUSHIRO Campus
060. IWAMIZAWA Campus
070. Graduate School of Education
080. Center・Laboratory
090. Attached Schools
100. Administration Bureau
110. Joint Study

Recent Submissions

小原, 俊, 小学校国語科教科書にリンクされているデジタル教材の現状 : 平成31年検定合格本に関わる分析と考察, 国語探究, , 2022, 138-152
長澤, 元子, 探究の授業に接続する「現代の国語」の単元構想 : 進路多様校でのお仕事インタビューの授業を通じて自分の未来を考えるキャリア教育はじめの一歩について, 国語探究, , 2022, 129-137
佐野, 比呂己, 大学生とのプロジェクト学習 : 「さけが大きくなるまで」を起点に教科等横断的学習を考える, 国語探究, , 2022, 89-128
戸川, 貴之, Facebook でのつながりを活用し、日本語で世界と教室をつなぐ実践の可能性, 国語探究, , 2022, 74-88
長澤, 元子, 内田樹『なぜ私たちは労働するのか』を通じて考えるキャリア観 : 進路多様校での『国語総合』における一年生の教育実践から, 国語探究, , 2022, 64-73
石鍋, 雄大, ゆるスポーツの創作を通した「現代の国語」の単元提案, 国語探究, , 2022, 56-63
田山地, 範幸, ロイロノート×問いづくりで生徒の疑問が一気に解決し、スッキリする実践 : 徒然草32段「九月二十日ごろ」を用いて, 国語探究, , 2022, 47-55
鈴木, 孝典, 国語科指導におけるポピュラー音楽の教材化 : 多面的な思考を促進するために, 国語探究, , 2022, 36-46
千田, 一晃, 子どもの主体性と教師の関わりについての省察的検討 : 行き交う「言葉」からの検討, 国語探究, , 2022, 27-35
花坂, 歩 ... [et al], 子どもの主体性を育てたい教師のための小考 : 国語科指導案に組み込むべき言葉の検討, 国語探究, , 2022, 17-26

 

Copyright (c) FUKUOKA JO GAKUIN All rights reserved. - Feedback