DSpace Hokkaido University of Education
 

Hokkaido University of Education Repository >

Browsing by Author KADOWAKI, Masatoshi

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:   
Sort by: In order: Results/Page Authors/Record:
Showing results 1 to 20 of 22
 next >
Issue DateTitleAuthor(s)
Sep-1972A.B.ルナチャルスキーに於ける統一学校の理念門脇, 正俊; KADOWAKI, Masatoshi
Mar-1996イギリスのへき地小規模校研究-「The Small Rural Primary School」の抄訳と考察-横山, 正恵; 門脇, 正俊; YOKOYAMA, Masae; KADOWAKI, Masatoshi
Oct-1987ソ連の教育大学と総合大学における教育実習制度の改革 : 1985年・86年改革を中心に門脇, 正俊; KADOWAKI, Masatoshi
Jul-1991ソ連の教育大学における農村小規模学校教師の養成門脇, 正俊; KADOWAKI, Masatoshi
Dec-1999中国の「へき地教育」的な教育用語に関する一考察 : 中国の農村・へき地における教育(その1)柯, 勁松; 門脇, 正俊; KE, Jingsong; KADOWAKI, Masatoshi
Aug-2016「体育の日」50年とその前史 : 実施過程,意義や課題を各紙社説・報道等から振り返る門脇, 正俊; KADOWAKI, Masatoshi
Mar-1994僻地教育研究施設 40 年の歴史と課題 : その予備的考察門脇, 正俊; 市川, 雅絵; 菅原, 良子; KADOWAKI, Masatoshi; ICHIKAWA, Masae; SUGAWARA, Yoshiko
Aug-2017北海道における小規模特認校制度の導入と展開門脇, 正俊; KADOWAKI, Masatoshi
Feb-2006小さな学校の大きな教師教育力門脇, 正俊; KADOWAKI, Masatoshi
Aug-2005小規模特認校の類型論的考察門脇, 正俊; KADOWAKI, Masatoshi
Feb-2005小規模特認校制度の意義、実施状況、課題門脇, 正俊; KADOWAKI, Masatoshi
Feb-2018山村留学制度と小規模特認校制度 : 北海道を事例にその関連や相違を考える門脇, 正俊; KADOWAKI, Masatoshi
Mar-1994教育実習についての学生の意識 : 北海道教育大学における教育実習の実態 その2瀬川, 良明; 若原, 直樹; 門脇, 正俊; 三橋, 功一; SEGAWA, Yoshiaki; WAKAHARA, Naoki; KADOWAKI, Masatoshi; MITSUHASHI, Koichi
Feb-2007新聞社説からみた20世紀末20年の日本の教育問題 -中曽根・臨教審前から小泉・構造改革前まで-門脇, 正俊; KADOWAKI, Masatoshi
Aug-2006新聞社説からみた21世紀5年間の日本の教育問題 : 大学生たちの新聞学習報告を兼ねて門脇, 正俊; KADOWAKI, Masatoshi
Oct-1989日本の教育大学40年とソ連の教育大学 : 教育大学・学部の二重構造との関連で門脇, 正俊; KADOWAKI, Masatoshi
Mar-1997本学僻地教育研究施設の伝統と新しい出発門脇, 正俊; KADOWAKI, Masatoshi
Mar-1994極東ロシア最北部における教育大学の改革動向 -国際会議「教育と国際協力」(1993.1.5-6. マガダン)への参加報告を兼ねて-門脇, 正俊; 桑原, 清; KADOWAKI, Masatoshi; KUWABARA, Kiyoshi
Feb-2017現地新聞報道などから考える小規模特認校制度の導入と展開 : 全国2番目・室蘭市(喜門岱小学校)の事例を通して門脇, 正俊; KADOWAKI, Masatoshi
Jan-2017福岡県における小規模校特認校制度の導入と展開 : 現地新聞や会議議事録等から考える門脇, 正俊; KADOWAKI, Masatoshi
Showing results 1 to 20 of 22
 next >

 

Copyright © 2008-  HOKKAIDO UNIVERSITY OF EDUCATION - Feedback