DSpace ???jsp.layout.header-default.alt2???
 

Hokkaido University of Education Repository >

Browsing by Issue Date

Jump to a point in the index:
Or type in a year:
Sort by: In order: Results/Page Authors/Record:
Showing results 1 to 20 of 10545
 next >
Issue DateTitleAuthor(s)
Dec-2021表紙・目次・奥付-
Dec-2021皮錫瑞の「微言大義」説について吉田, 勉; YOSHIDA, Tsutomu
Dec-2021近世仮名遣い研究史における『和字正濫鈔』の再検討――『類字仮名遣』と『初心仮名遣』との比較から――久田, 行雄; HISADA, Yukio
Dec-2021副詞の文体の計量について―― 中俣論文の主成分分析結果との比較 ――馬場, 俊臣; BABA, Toshiomi
Dec-2021[ト+ソウ+動詞]型の引用表現――「さっさと帰れ」と、そう言った――阿部, 二郎; ABE, Jiro
Dec-2021語学文学会報告-
Dec-2021古今和歌六帖標注他出文献一覧(万葉集編)伊藤, 一男; ITO, Kazuo
Sep-2021表紙・目次-
Aug-2021奥付-
Aug-2021小学生の疲労自覚症状とバイタルサインおよび生活状況の関連池上, 佳那; 山田, 玲子; 岡田, 忠雄; IKEGAMI, Kana; YAMADA, Reiko; OKADA, Tadao
Aug-2021数学的活動における子どもの考えを共有する方策に関する研究 : 考えの共有を促す教師の発問に着目して亀田, 崇仁; 早勢, 裕明; KAMETA, Takahito; HAYASE, Hiroaki
Aug-2021家庭学習と連動した授業モデルの提案 : 「協働的な学び」を通した「個別最適な学び」の実現を目指して和田, 佐和子; 藤川, 聡; 木下, 俊吾; WADA, Sawako; FUJIKAWA, Satoshi; KINOSHITA, Shungo
Aug-2021Error Correction Activities Encourage Repeated Reading in ClassHAMADA, Yusuke; SHIMURA, Akinobu; 濱田, 裕介; 志村, 昭暢
Aug-2021大学の講義におけるニュースポーツの現状と課題大山, 綾花; 石澤, 伸弘; OOYAMA, Ayaka; ISHIZAWA, Nobuhiro
Aug-2021生徒の論述力に関する分析とパフォーマンス課題作成における提案 : ナトリウムの性質に関する観察・実験を事例にして中塚, 茜; 長根, 智洋; 中山, 雅茂; 中川, 雅仁; 渡邊, 理実; NAKATSUKA, Akane; NAGANE, Tomohiro; NAKAYAMA, Masashige; NAKAGAWA, Masahito; WATANABE, Masami
Aug-2021教員のレジリエンスを高める要因とメンタルヘルスとの関連 : 「職務上経験した困難な状況からの乗り越え」調査から藤川, 聡; 野口, 直美; FUJIKAWA, Satoshi; NOGUCHI, Naomi
Aug-2021新型コロナ禍におけるオンデマンド型授業形式の妥当性の検討 : 図画工作・美術教育分野の授業実践を中心に花輪, 大輔; 李, 知恩; 牧野, 香里; HANAWA, Daisuke; LEE, Jieun; MAKINO, Kaori
Aug-2021Analyzing Strategies and Methodologies of Teaching Mathematics in Japan and NamibiaHELENA, Mupopya Iithete; ISHII, Hiroshi; ヘレナ ムポピャ イシテ; 石井, 洋
Aug-2021総合型地域スポーツクラブと学校体育の連携に関する質的研究 : 北海道内6つの総合型地域スポーツクラブの事例から村上, 孔輔; 今, 竜一; 山本, 理人; MURAKAMI, Kosuke; KON, Ryuichi; YAMAMOTO, Rihito
Aug-2021学校における組織的取組の継続要因に関する研究 : 石狩市立花川小学校における事例検討加藤, 慎嗣; 姫野, 完治; KATO, Shinji; HIMENO, Kanji
Showing results 1 to 20 of 10545
 next >

 

Copyright (c) FUKUOKA JO GAKUIN All rights reserved. - Feedback