DSpace Hokkaido University of Education
 

Hokkaido University of Education Repository >

Browsing by Issue Date

Jump to a point in the index:
Or type in a year:
Sort by: In order: Results/Page Authors/Record:
Showing results 1 to 20 of 6993
 next >
Issue DateTitleAuthor(s)
Feb-2017役割語の知識の発達について : 小学生を対象としたアンケート調査の結果報告馬場, 俊臣; 小松, 美愛; BABA, Toshiomi; KOMATSU, Michika
Feb-2017ダンディとしてのウォルター・ペイター : 序説十枝内, 康隆; TOSHINAI, Yasutaka
Feb-2017TL2要素の埋め込みによる教室英語のパラレル発話コーパスの構築片桐, 徳昭; 大橋, 由紀子; KATAGIRI, Noriaki; OHASHI, Yukiko
Feb-2017相関均衡の仕掛けとしての社会規範と法伊藤, 泰; ITO, Yasushi
Feb-2017司法の「反多数者」性に関する一考察籾岡, 宏成; MOMIOKA, Hironari
Feb-2017日本とインドネシアの小学校英語授業におけるICT機器の使用効果についてアサリ, フマイスル; 石塚, 博規; ASYARI, Humaisul; ISHIZUKA, Hiroki
Feb-2017大学の一般体育におけるアダプテッド・スポーツ実践の教育効果大山, 祐太; OYAMA, Yuta
Feb-2017大学女子サッカーチームの合宿がコミュニケーション力やチーム力に及ぼす影響 : メタ認知学習とアドベンチャープログラムを取り入れた合宿の効果濱谷, 弘志; HAMATANI, Hiroshi
Feb-2017「大学改革」におけるPDCAサイクルの批判的考察? : 導入過程の整理・検討古川, 雄嗣; FURUKAWA, Yuji
Feb-2017特別支援学校における高等部修学旅行の保健管理(第2報) : 医療的ケア実施の有無菅原, 真由美; 芝木, 美沙子; SUGAWARA, Mayumi; SHIBAKI, Misako
Feb-2017現地新聞報道などから考える小規模特認校制度の導入と展開 : 全国2番目・室蘭市(喜門岱小学校)の事例を通して門脇, 正俊; KADOWAKI, Masatoshi
Feb-2017Frameworkで示された科学教育の構造のNGSSにおける具体化 : エネルギー領域に着目して荒谷, 航平; 高橋, 一将; ARAYA, Kohei; TAKAHASHI, Kazumasa
Feb-2017選挙公約から見た地方教育政策をめぐる政治の変容橋野, 晶寛; HASHINO, Akihiro
Feb-2017国語と音楽の組み合わせによる授業 : 国語授業の方法を音楽授業に活用する試み芳賀, 均; HAGA, Hitoshi
Feb-2017大学を拠点とする総合型地域スポーツクラブのコミュニティ・エンパワーメントとしての可能性についての基礎的研究 : 北海道教育大学函館校“SPORTS北海道函館キャンパス”を事例に橋本, 忠和; 田中, 和久; 吉村, 功; HASHIMOTO, Tadakazu; TANAKA, Kazuhisa; YOSHIMURA, Kou
Feb-2017小学校と中学校の連携を意識した指導事例とその評価 : STEM教育の比(proportion)の概念に着目して森, 健一郎; 髙橋, 弾; 栢野, 彰秀; MORI, Kenichiro; TAKAHASHI, Dan; KAYANO, Akihide
Feb-2017S霧箱を使用した教員研修の取組柚木, 朋也; YUNOKI, Tomoya
Feb-2017なぜプロセスが重要なのか? : 造形活動と資質・能力の発揮阿部, 宏行; ABE, Hiroyuki
Feb-2017高校生の家庭科教育における自作比色計を用いた教材開発 : 食品中の亜硝酸の定量に関して菅野, 友美; 谷本, 憂太郎; 秋葉, 治克; KANNO, Tomomi; TANIMOTO, Yutaro; AKIBA, Haruyoshi
Feb-2017成人知的障害者を対象とした休日のスポーツ活動における環境実態調査鈴木, 洸平; 細谷, 一博; SUZUKI, Kohei; HOSOYA, Kazuhiro
Showing results 1 to 20 of 6993
 next >

 

Copyright © 2008-  HOKKAIDO UNIVERSITY OF EDUCATION - Feedback