DSpace ???jsp.layout.header-default.alt2???
 

Hokkaido University of Education Repository >
010. Journal of Hokkaido University of Education >

V. 70 N. 1 Sect. Education

Collection home page

 
 
or browse 

Showing results 1 to 20 of 40
 next >
Issue DateTitleAuthor(s)
Aug-2019Microsoft Excel®を用いた円筒形ピンホール式プラネタリウム投影機の製作法とその地学教材開発演習への適用松原, 尚志; MATSUBARA, Takashi
Aug-2019Old Way/New Way法を用いたソフトテニスのバックハンドストローク技術の短期修正板谷, 厚; 生田, 花織; 近藤, 鞠; 安藤, 英明; ITAYA, Atsushi; IKUTA, Kaori; KONDO, Mari; ANDO, Hideaki
Aug-2019「かわいい」対象と感情の分類Tom Hoi Kit; 宮﨑, 拓弥; TOM Hoi Kit; MIYAZAKI, Takuya
Aug-2019コミュニケーションへの意欲がコミュニケーション活動の言語パフォーマンスに与える影響について横山, 吉樹; YOKOYAMA, Yoshiki
Aug-2019ストレスマネジメント教育の一考察Ⅲ : 保健体育科・保健分野における実践 災害時における心理的支援を通して木須, 千明; 柴田, 題寛; 安川, 禎亮; KISU, Chiaki; SHIBATA, Mitsuhiro; YASUKAWA, Sadaaki
Aug-2019スヌーズレン教育のためのICT機器の活用について木村, 牧生; 安井, 友康; KIMURA, Makio; YASUI, Tomoyasu
Aug-2019スマートフォンを用いた育児の実態岡本, 千晴; 岡田, みゆき; OKAMOTO, Chiharu; OKADA, Miyuki
Aug-2019ヒストグラムと箱ひげ図の関係の理解を図る指導について赤本, 純基; AKAMOTO, Junki
Aug-2019ルーブリックに基づく学生の自己評価と教員による評価の比較検討星, 裕; 越川, 茂樹; HOSHI, Yutaka; KOSHIKAWA, Shigeki
Aug-2019異種の2量の割合として捉えられる量の割合としての意味づけ渡会, 陽平; WATARAI, Yohei
Aug-2019英語授業におけるコミュニケーション性と学習者の意識との関係性石塚, 博規; 三村, 志帆; ISHIZUKA, Hiroki; MIMURA, Shiho
Aug-2019演奏と音楽批評の双方からの楽曲に対する視座についての一考察木村, 貴紀; KIMURA, Takanori
Aug-2019奥付-
Aug-2019学習指導要領(図画工作)と材料・用具阿部, 宏行; ABE, Hiroyuki
Aug-2019学生が運営する総合型地域スポーツクラブの事例報告(1) : SPORTS北海道函館キャンパスについて吉村, 功; YOSHIMURA, Ko
Aug-2019学生の小学校音楽授業に対する意識に関する一考察 : 抵抗感の低減と意欲の向上を目指した教員養成課程の講義づくり芳賀, 均; 山内, 芳春; 佐藤, 友夏; HAGA, Hitoshi; YAMAUCHI, Yoshiharu; SATO, Tomoka
Aug-2019樺太師範学校における教育坂本, 紀子; 根崎, 美穂; SAKAMOTO, Noriko; NEZAKI, Miho
Aug-2019漢字の書字に困難を示す児童に対する聴覚記憶の強さと継次型方略を活用した漢字書字指導五十嵐, 靖夫; 森川, 佳奈; IGARASHI, Yasuo; MORIKAWA, Kana
Aug-2019教員育成スタンダード化政策の課題 : 女性教員のキャリア形成に着目して木村, 育恵; 跡部, 千慧; 河野, 銀子; 田口, 久美子; 池上, 徹; 高野, 良子; 村上, 郷子; 井上, いずみ; KIMURA, Ikue; ATOBE, Chisato; KAWANO, Ginko; TAGUCHI, Kumiko; IKEGAMI, Toru; TAKANO, Yoshiko; MURAKAMI, Kyoko; INOUE, Izumi
Aug-2019教員養成段階におけるリコーダーの学び石出, 和也; 中野, 聖子; ISHIDE, Kazuya; NAKANO, Seiko
 next >

 

Copyright (c) FUKUOKA JO GAKUIN All rights reserved. - Feedback