DSpace Hokkaido University of Education
 

Hokkaido University of Education Repository >
010. Journal of Hokkaido University of Education >

V. 56 N. 1 Sect. Education

Collection home page

 
 
or browse 

Showing results 1 to 20 of 20
Issue DateTitleAuthor(s)
Aug-2005ムービー制作による社会行事取材実習の実施と課題-「社会情報学演習I」の経験を通じて-山口, 好和; 内田, 啓太郎; 宇田川, 拓雄; 吉井, 明; YAMAGUCHI, Yoshikazu; UCHIDA, Keitaro; UTAGAWA, Takuo; YOSHII, Akira
Aug-2005一側性難聴による学業成績等への影響に関する文献考察三浦, 哲; MIURA, Satoshi
Aug-2005中学校社会科歴史教科書に現れたアイヌ民族関係記述について(その3)-中近世史記述に限定して-吉田, 正生; YOSHIDA, Masao
Aug-2005中学校運動部活動参加者の栄養教育に関する研究村田, 芳久; 小柳, 文彦; MURATA, Yoshihisa; KOYANAGI, Fumihiko
Aug-2005中学生男児の夜尿における原因の分析と指導の試み太田, 千佳子; 青山, 眞二; 上野, 樹; 佐々木, 陽子; OTA, Chikako; AOYAMA, Shinji; UWANO, Tatsuru; SASAKI, Yoko
Aug-2005中期目標・中期計画に基づく教員養成の充実- 教育実習事前指導を中心として -佐藤, 昌彦; SATOH, Masahiko
Aug-2005乳児の遊びの発達に関する研究戸田, 須恵子; TODA, Sueko
Aug-2005体育における教師や仲間からの言葉がけが他者受容感に及ぼす影響吉村, 功; 日角, 知世; YOSHIMURA, Koh; HIZUMI, Tomoyo
Aug-2005北海道教育大学における附属学校の存在意義の検討(3)-附属学校の人事異動と同窓会の関わり-阿部, 二郎; ABE, Jiro
Aug-2005学校規模別にみた日常的教育活動の実際-児童の学校生活意識に着目して-須田, 康之; SUDA, Yasuyuki
Aug-2005家庭教育に関する態度測定尺度の再構成市井, 茜; 佐々木, 貴子; 住田, 和子; ICHII, Akane; SASAKI, Takako; SUMIDA, Kazuko
Aug-2005小学校の国語の授業における児童の発言行動と仲間の発言の記憶 : よく発言する子どもは他の子どもの発言もよく覚えているのだろうか?臼井, 博; 袋, 佑加理; 河内, 京子; 高橋, 敏憲; 氣田, 幸和; USUI, Hiroshi; FUKURO, Yukari; KAWAUCHI, Kyoko; TAKAHASHI, Toshinori; KIDA, Yukikazu
Aug-2005小規模特認校の類型論的考察門脇, 正俊; KADOWAKI, Masatoshi
Aug-2005教員養成における「数学史」の指導-4年間の集中講義を通して-相馬, 一彦; 長岡, 耕一; SOUMA, Kazuhiko; NAGAOKA, Kouichi
Aug-2005教職員レッド・パージ概要ノート(その7)-東京都における教員レッド・パージ(その2)-明神, 勲; MYOJIN, Isao
Aug-2005教育技術・方法改善を志向する授業設計の構造(2)-アルフレッド・シュッツの「労働の世界」論を手がかりにして-重松, 克也; SHIGEMATSU, Katsuya
Aug-2005「相互学校システム」と「教育学論争」(1) : 近代学校システムの形成と教授・教育方法の改革(その三の1)大崎, 功雄; OHSAKI, Isao
Aug-2005科学に対する深い興味の喚起を促す小・中学生向け実験・観察プログラムの開発と実践:拓北・あいの里地区地域連携事業「土曜講座」田口, 哲; 並川, 寛司; 岡村, 聰; 森田, みゆき; TAGUCHI, Satoshi; NAMIKAWA, Kanji; OKAMURA, Satoshi; MORITA, Miyuki
Aug-2005認知療法に基づくセルフケアのためのソフトウエア開発今在, 慶一朗; IMAZAI, Kei-ichiro
Aug-2005道南地域における青年学校の技術教育に関する調査研究(第5報)安藤, 徹; 井上, 平治; ANDO, Toru; INOUE, Heiji

 

Copyright © 2008-  HOKKAIDO UNIVERSITY OF EDUCATION - Feedback