DSpace ???jsp.layout.header-default.alt2???
 

Hokkaido University of Education Repository >
010. Journal of Hokkaido University of Education >

V. 59 N. 1 Sect. Education

Collection home page

 
 
or browse 

Showing results 1 to 20 of 29
 next >
Issue DateTitleAuthor(s)
Aug-2008100円グッズを活用した酸性・アルカリ性判別マイクロスケール実験とその応用実験 : 葡萄ジュースを指示薬として高田, 慎司; 中村, 秀夫; 松浦, 俊彦; TAKADA, Shinji; NAKAMURA, Hideo; MATSUURA, Toshihiko
Aug-2008Fostering Autonomy in a High School English Class : A Preliminary Report佐藤, 奈々恵; CRAWFORD, Michael J.; SATO, Nanae; クロフォード, マイケル J.
Aug-2008アメリカの州科学カリキュラムに見られるSTS教育 : 全米科学教育スタンダード(1996)の与えた影響を中心として栢野, 彰秀; KAYANO, Akihide
Aug-2008ヴィゴツキアン・アプローチによるリテラシー論の展開と授業改革黒谷, 和志; KUROTANI, Kazushi
Aug-2008クラーク大学教育学科の児童研究とマサチューセッツ州Worcesterの児童・教育問題 : 1890-1900年を中心に千賀, 愛; SENGA, Ai
Aug-2008コミュニケーションに与える孤独感の影響に関する研究林, 美穂; 戸田, 須恵子; 奥山, 洌; HAYASHI, Miho; TODA, Sueko; OKUYAMA, Kiyoshi
Aug-2008デンマーク支配下シュレスヴィヒ=ホルシュタインにおける「相互学校システム」普及政策の展開過程について大﨑, 功雄; OHSAKI, Isao
Aug-2008ドイツ・ベルリン市州の移民・貧困地域におけるインクルーシブ校の実践 : ヴェッディング基礎学校の取り組み安井, 友康; 千賀, 愛; YASUI, Tomoyasu; SENGA, Ai
Aug-2008バスケットボール授業に関する実践的研究Ⅰ : 「空間認識」の視点から城後, 豊; 岩崎, 正義; 日下部, 未来; JOGO, Yutaka; IWASAKI, Masayoshi; KUSAKABE, Miku
Aug-2008フィンランドにおける美術・デザイン教育佐々木, 宰; SASAKI, Tsukasa
Aug-2008奥付-
Aug-2008学級規模が小学校低学年担任の意識と行動に及ぼす影響戸田, まり; 島田, 諭; TODA, Mari; SHIMADA, Satoshi
Aug-2008看図作文の授業開発(Ⅵ) : 「見通す力」を育てる試み鹿内, 信善; 兒玉, 重嘉; 石田, ゆき; 渡辺, 聡; 伊藤, 公紀; SHIKANAI, Nobuyoshi; KODAMA, Shigeyoshi; ISHIDA, Yuki; WATANABE, Satoshi; ITOH, Kohki
Aug-2008教員養成における「謡曲」学習の実践効果に関する考察尾藤, 弥生; BITO, Yayoi
Aug-2008教材「ろくをさばく」考(1) : 筆者・三淵忠彦を中心に佐野, 比呂己; SANO, Hiromi
Aug-2008国語科教育の基礎学の構築(Ⅰ) : 字の基礎-「子ども」・「子供」の表記を基にして-清野, 隆; SEINO, Takashi
Aug-2008小学校における換喩指導の試み三上, 勝夫; 田代, 和恵; MIKAMI, Katsuo; TASHIRO, Kazue
Aug-2008成人を対象とする新しいメタ認知尺度の開発吉野, 巌; 懸田, 孝一; 宮崎, 拓弥; 浅村, 亮彦; YOSHINO, Iwao; KAKETA, Koichi; MIYAZAKI, Takuya; ASAMURA, Akihiko
Aug-2008「総合的な学習の時間」の特性とその解釈根本, 直樹; NEMOTO, Naoki
Aug-2008総合問題の性質と選抜機能 : 北海道教育大学函館校2ヵ年の事例今在, 慶一朗; IMAZAI, Kei-ichiro
 next >

 

Copyright (c) FUKUOKA JO GAKUIN All rights reserved. - Feedback