DSpace Hokkaido University of Education
 

Hokkaido University of Education Repository >
010. Journal of Hokkaido University of Education >

V. 59 N. 2 Sect. Education

Collection home page

 
 
or browse 

Showing results 1 to 18 of 18
Issue DateTitleAuthor(s)
Feb-200921世紀ドイツの学校教育改革 第二部 -ヘレネ・ランゲ学校ヴィースバーデンの場合-大木, 文雄; OHKI, Fumio
Feb-2009アイスクライミングおよびインドアロッククライミングにおける指導法確立のための実践的授業ノー・セバスチャン; NAULT, Sebastien
Feb-2009ベルリン市州における地域スポーツクラブの活動 -小規模クラブならびに障害者の活動に焦点を当てて-山本, 理人; 安井, 友康; 越川, 茂樹; YAMAMOTO, Rihito; YASUI, Tomoyasu; KOSHIKAWA, Shigeki
Feb-2009全米科学教育スタンダード(1996)成立前後のウイスコンシン州,ペンシルベニア州,アラバマ州の州科学カリキュラムの比較分析 -STS教育を中心として-栢野, 彰秀; KAYANO, Akihide
Feb-2009大学生の疲労自覚症状について(第1報) -運動習慣・食生活との関連-芝木, 美沙子; 岡, 健吾; 竹下, 美奈子; 笹嶋, 由美; SHIBAKI, Misako; OKA, Kengo; TAKESHITA, Minako; SASAJIMA, Yumi
Feb-2009思考力育成からみた中学校創作授業の現状と課題 -日本伝統音楽を教材とした創作授業の場合-兼平, 佳枝; KANEHIRA, Yoshie
Feb-2009授業過程の構造図を活用した教材開発に関する研究佐藤, 昌彦; SATO, Masahiko
Feb-2009教材「大蛇・小蛇」考(2)佐野, 比呂己; SANO, Hiromi
Feb-2009昭和初期経済史の研究辻, 修二; 安藤, 豊; TSUJI, Shuuji; ANDOU, Yutaka
Feb-2009望まない妊娠を予防するための意志決定に関する研究 -情意、認識形成過程の視点から-前上里, 直; 山田, 浩平; 大津, 一義; MAEUEZATO, Naoshi; YAMADA, Kohei; OHTSU, Kazuyoshi
Feb-2009条件制御下における食塩水滴中の結晶析出挙動の観察教材 -コンピュータとデジタルビデオカメラ装置実体顕微鏡を活用した実験教材プロトタイプの開発-田口, 哲; 樋田, 拓至; TAGUCHI, Satoshi; TOIDA, Takuzi
Feb-2009「桐の子タイム」における地域学習の試行根本, 直樹; 五十嵐, 義幸; NEMOTO, Naoki; IGARASHI, Yoshiyuki
Feb-2009看図作文の単元化 -中学3年選択国語科での実践から-三上, 久代; 三上, 勝夫; MIKAMI, Hisayo; MIKAMI, Katsuo
Feb-2009看図作文の授業開発(VIII) -キャラクター設定法のための絵図作成と授業モデル-鹿内, 信善; 兒玉, 重嘉; 石田, ゆき; 渡辺, 聡; 伊藤, 公紀; SHIKANAI, Nobuyoshi; KODAMA, Shigeyoshi; ISHIDA, Yuki; WATANABE, Satoshi; ITOH, Kohki
Feb-2009看図作文の授業開発(VII) -看図作文を活用した行事作文の授業モデル-鹿内, 信善; 渡辺, 聡; 石田, ゆき; 伊藤, 公紀; 兒玉, 重嘉; SHIKANAI, Nobuyoshi; WATANABE, Satoshi; ISHIDA, Yuki; ITOH, Kohki; KODAMA, Shigeyoshi
Feb-2009紙コップを使用した顕微鏡作成と授業実践加恵田, 庸子; 田中, 奈穂子; Thit Thit Han; 亀谷, 宏美; 中村, 秀夫; KAEDA, Yoko; TANAKA, Naoko; KAMEYA, Hiromi; NAKAMURA, Hideo
Feb-2009芸術療法の考え方に基づいた美術授業の試み -卒業制作プロセスの事例から-小北, 麻記子; OKITA, Makiko
Feb-2009青年期の発達支援としての高校総合学習 -認識・社会・自己の関わりに焦点を当てて-高橋, 亜希子; TAKAHASHI, Akiko

 

Copyright © 2008-  HOKKAIDO UNIVERSITY OF EDUCATION - Feedback