DSpace ???jsp.layout.header-default.alt2???
 

Hokkaido University of Education Repository >
010. Journal of Hokkaido University of Education >

V. 69 N. 1 Sect. Education

Collection home page

 
 
or browse 

Showing results 1 to 20 of 41
 next >
Issue DateTitleAuthor(s)
Aug-2018アダプテッド・スポーツに対する中学生の嗜好に関する検討大山, 祐太; 坂下, 諄弥; 加藤, 滉一; 中村, 透; 佐藤, 翔陽; 小笠原, 光研; OYAMA, Yuta; SAKASHITA, Tomoyasu; KATO, Koichi; NAKAMURA, Toru; SATO, Shoyo; OGASAWARA, Koken
Aug-2018カタカナの特殊音節の書字に困難を示す児童への指導 : モデル構成課題を用いて五十嵐, 靖夫; 細矢, 宙那; IGARASHI, Yasuo; HOSOYA, Michina
Aug-2018グラフィック・オーガナイザーが日本人英語学習者の読解方略に与える効果市澤, 慧太郎; 吉野, 巌; ICHIZAWA, Keitaro; YOSHINO, Iwao
Aug-2018メタ認知への意識づけが批判的思考に与える効果 : 教員養成系大学の文献講読演習における検討宮崎, 拓弥; 吉野, 巌; 懸田, 孝一; 浅村, 亮彦; MIYAZAKI, Takuya; YOSHINO, Iwao; KAKETA, Koichi; ASAMURA, Akihiko
Aug-2018メディア機器利用時の姿勢と心身様態との関連について白幡, 紗良彩; 山田, 玲子; 佐々木, 胤則; SHIRAHATA, Sarasa; YAMADA, Reiko; SASAKI, Tanenori
Aug-2018運動会で販売するミニオードブルを考案する食育の授業実践 : 「 食のスキル」向上を狙った実践と児童への効果須合, 幸司; 神林, 勲; SUGO, Koji; KAMBAYASHI, Isao
Aug-2018演奏と音楽批評に通底する価値観 : 音楽の『客体化』に立脚した取り組みに於いて木村, 貴紀; KIMURA, Takanori
Aug-2018奥付-
Aug-2018学習指導要領(図画工作)と想像力阿部, 宏行; ABE, Hiroyuki
Aug-2018協同学習と模擬授業を用いた授業が学生の授業実践力に与える効果星, 裕; 福岡, 真理子; 越川, 茂樹; HOSHI, Yutaka; FUKUOKA, Mariko; KOSHIKAWA, Shigeki
Aug-2018教材としての「竹材を使ったオブジェ制作」に関する考察八重樫, 良二; YAEGASHI, Ryoji
Aug-2018教師の「声」に関する教育実践に向けて : 「演劇的手法によるコミュニケーション教育」による「声」の捉え直し川島, 裕子; 中西, 紗織; KAWASHIMA, Yuko; NAKANISHI, Saori
Aug-2018個別指導におけるモニタリングを促す指導の検討 : ケアレスミスの多い小5女児への算数指導を通して庄子, 果那; 青山, 眞二; SHOJI, Kana; AOYAMA, Shinji
Aug-2018「考える道徳」「議論する道徳」への授業転換のための一方策 : 人間理解の視点を重視した道徳科の授業実践を通して杉浦, 勉; 笠井, 稔雄; SUGIURA, Tsutomu; KASAI, Toshio
Aug-2018「昆虫の体のつくり」の理解を促す教材 : 北海道におけるエゾハルゼミの活用奥寺, 繁; OKUDERA, Shigeru
Aug-2018残食量からみる小学校給食の実態大橋, 裕子; 岡田, みゆき; OHASHI, Yuko; OKADA, Miyuki
Aug-2018思考力・判断力の視点からの国内外の小学校英語教科書・教材における活動分析平川, 晴菜; 萬谷, 隆一; HIRAKAWA, Haruna; YOROZUYA, Ryuichi
Aug-2018社会科における憲法教育の内容構成論 : 憲法教育の概念分析を手がかりにして浅利, 祐一; 池田, 泰弘; ASARI, Yuichi; IKEDA, Yasuhiro
Aug-2018授業比較による数学授業の考察 : 「同一授業」の比較を通して相馬, 一彦; 谷地元, 直樹; SOUMA, Kazuhiko; YACHIMOTO, Naoki
Aug-2018授業法の違いによる知識の定着の検討戸田, まり; TODA, Mari
 next >

 

Copyright (c) FUKUOKA JO GAKUIN All rights reserved. - Feedback